Wrażenia ze szkolenia z prawdopodobnie najlepszym Growth Hackerem na świecie.

17.12.2013

25 Listopada w Warszawie odbyło się szkolenie Growth Hacking organizowane przez MaxRoy. Szkolenie prowadził wyjątkowy prelegent – Neil Patel. Neil został wyróżniony przez Samego Prezydenta Stanów Zjednoczonych Baracka Obamę, który uznał go za jednego ze 100 najbardziej wpływowych przedsiębiorców działających w sieci do 30 roku życia. Neil jest właścicielem trzech rozpoznawalnych serwisów: KissMetrics, CrazyEgg oraz Quicksprout. Szczególnie polecam ten ostatni a dokładniej bloga, którego bardzo aktywnie Neil prowadzi, bezpłatnie dzieląc się swoją wiedzą, doświadczeniem, case study. Zdradził on także, że wszystkie wpisy pisane są przez niego osobiście. Neil miał okazję współpracować w kwestii zwiększania ruchu oraz konwersji z takimi markami jak Techcrunch, Amazon, HP, GM.

Oczywiście Seokraci nie mogli przeoczyć takiej okazji, dlatego bez dłuższego zastanowienia zdecydowałem się zapisać na to szkolenie. Poniżej opis samego spotkania z Neilem oraz moje wrażenia.

Neil Patel w Warszawie

Czym jest Growth Hacking? Są to działania, które mają na celu uzyskanie szybkich i bardzo efektywnych wyników marketingowych stosunkowo niewielkim kosztem. Głównie wykorzystywane do tego celu umiejętności to świetna znajomość produktu, branży, korzyści, jakie można przedstawić potencjalnemu odbiorcy, który już trafił na naszą stronę lub ma to dopiero zrobić.
Stanowisko Growth Hackera tak naprawdę jest stosunkowo nowe na Wisłą. Sądzę jednak, że z czasem będzie coraz większa zapotrzebowanie na tego typu specjalistów. Marketing w Internecie coraz mocniej stara się wychodzić poza schematy, być bardziej skutecznie stargetowanym. Poza masowymi narzędziami, takimi jak link building, kampanie PPC, remarketing, działania polegające na zwiększaniu konwersji poprzez analizę zachowania naszej grupy docelowej, budowanie języka korzyści i odpowiedniej komunikacji, jest świetnym uzupełnieniem całościowej strategii. Bycie Growth Hackerem wiąże się z posiadaniem szerokiej wiedzy na temat analizy danych, optymalizacji stron pod wyszukiwarki, użytkowników, pozyskiwania wartościowych linków, zwiększania konwersji, inbound i content marketingu.
Szkolenie było prowadzone w dość alternatywnej formie. Na szczęście nie była to sucha teoria, setki slajdów itd. Neil zdecydowanie bardziej nastawił się na interakcję z uczestnikami. Widać, że nie jest on typowym szkoleniowcem, ale bardzo dobrym specjalistą, który od czasu do czasu spotyka się z szerszą publiką. Wyznaje on zasadę, że nie robi tego dla pieniędzy, ale szerzenia idei i dzielenia się wiedzą. Zadeklarował się także, że jest w stanie doradzać zupełnie za darmo pod warunkiem, że projekt, w jaki miałby się zaangażować jest innowacyjny i ułatwiający codzienne życie.

Neil Patel na Search Marketing Week

Neil przedstawił tylko dwie prezentacje. Pierwsza z nich dotyczyła Growth Hackingu. Neil starał się przekazać że warto zadawać sobie pytanie kim jest mój klient? W jaki sposób mierzę, liczę oraz oceniam ich liczbę, jakość? Jakimi kanałami powinienem starać się do nich dotrzeć?

Neil pokazywał przykłady biznesów internetowych, które dzięki sprawnemu zarządzaniu konwersją, wprowadzaniu elementów grywalizacji mogą osiągnąć świetne efekty. Jednym z przykładów był DropBox, który oferuje 1 GB dodatkowej przestrzeni za to, że polecimy go naszemu znajomemu oraz 125 mb przestrzeni za to, że napiszemy o DropBoxie na Twitterze.

Neil zwracał także uwagę na to, że warto integrować nasz serwis z innymi usługami, wtyczkami, narzędziami zewnętrznymi, jako przykład podawał serwis BugHerd, który pozwala na otrzymanie cennego feed backu od użytkowników poruszających się na naszej stronie w kwestii UX i nie tylko.

Kolejnymi elementami z, których warto korzystać jest wykorzystywanie sztuczek jakich używa Neil na swoim blogu QuickSprout. Była mowa o pasku na górze strony, który zachęca nas do przeczytania case study, okienkach pop up, testach z nimi związanymi, banerach i ofertach pojawiających się w sidebarze. Neil wspominał także o tym, aby zachęcać do zapisywania się do newslettera dojąc użytkownikowi coś w zamian np. darmowego pdf z badaniami, testami lub inną korzyść. Ciekawie przedstawiały się doświadczenia ze zmianami komunikatu pojawiającego się w banerach na stronie Neila. Tutaj dominująca i najbardziej skuteczna okazywała się ludzka twarz połączona z krótkim testymonialem zachęcającym do skorzystania z jego usług. Warto także pamiętać o tym że ludzie uwielbiają darmowe dodatki oraz o tym, że warto promować swoje produkty prostym ale widzialnym „Powered by…”.

Druga prezentacja dotyczyła conent marketingu.Neil zwracał uwagę na to, że sformułowanie Content is a King jest i będzie nadal aktualne. Pokazywał przykłady infografik, wpisów na blogu, które przy bardzo niewielkim budżecie były w stanie generować po 16 000 tweetów, 109 000 podążających. Content powinien edukować ludzi, być dla nich wartością dodaną, być ekscytujący, taki którym chcecie się podzielić i zachować na później. Neil zachęcał też do korzystania z narzędzi generujących za pomocą słów kluczowych ciekawe tytuły waszych wpisów, poradników jak pisać w sieci i infografik pokazując sklepy z gotowymi szablonami oraz bardzo przydatne konfiguratory. Neil zachęcał także do testowania nowości i wyciągania wniosków. Jako przykład odwagi wskazał na małego chłopca, który nie bał się stanąć na zabawce, mimo, że mógł się przewrócić.

Robert Stolarczyk i Neil Patel na Search Marketing Week w Warszawie

Neil pochwalił się także imponującymi statystykami z jego bloga. 51 infografik, 505 postów, 20 000 komentarzy. A to wszystko przy zaangażowaniu naprawdę niewielkiego budżetu, nie licząc oczywiście cennego czasu i energii. Warto szczególnie „bawić się” infografikami, eksperymentować z kolorami, nagłówkami. Szczególnie polecane przez Neila narzędzie do testów oraz zwiększania konwersji to Qualaroo.
Podsumowując szkolenie było bardzo ciekawe, poza wartością merytoryczną jak zawsze dopisali świetni uczestnicy. Udało się poznać wiele ciekawych osób zaangażowanych w działania marketingowe w sieci z obu „stron barykady”.

Autor: Robert Stolarczyk, Brand Manager

Google+

Archiwum

Październik 2014(2)

Wrzesień 2014(2)

Sierpień 2014(1)

Czerwiec 2014(2)

Kwiecień 2014(3)

Luty 2014(1)

Styczeń 2014(2)

Grudzień 2013(2)

Wrzesień 2013(1)

Lipiec 2013(1)

Czerwiec 2013(1)

Kwiecień 2013(2)

Marzec 2013(1)

Luty 2013(1)

Styczeń 2013(2)

Grudzień 2012(2)

Listopad 2012(3)

Co myślisz o naszej stronie? Czy znalazłeś/aś wszystkie istotne dla Ciebie informacje? Czekamy na Twoją opinię: