Rich snippets – pomagają czy szkodzą?

03.11.2012

Patrząc na wyniki wyszukiwania, coraz częściej widzimy, że są one „wzbogacone” o kilka elementów, które sprawiają, że chętniej klikamy w ten właśnie, a nie inny link. Co to może oznaczać dla osób, które publikują różnego rodzaju treści w Internecie? Czym one są? Są one niczym innym, jak dodatkowym opisem, który jest wyświetlany w wynikach wyszukiwarki Google. Dzięki tym rozszerzonym opisom, nasza strona wyświetla dodatkowe informacje obok tytułu, meta opisu i adresem strony. Zastosowanie opisów rozszerzonych pozwala na przyciągnięcie uwagi użytkowników wyszukiwarki i przekazanie im większej ilości informacji o naszej stronie już na poziomie wyszukiwania.

Żeby rich snippets pojawiły się w wyniku wyszukania naszej strony, trzeba pomóc robotom wyszukiwarki zrozumieć treść naszej strony. W tym celu umieszczamy na naszej stronie

  • mikroformaty
  • mikrodane
  • RDF

Spośród tych 3 formatów Google zaleca korzystanie z mikrodanych, a konkretniej ze specyfikacji schema.org. Ten standard został stworzony i jest rozwijany przez Google, Microsoft oraz Yahoo.

Tak wygląda kod z mikrodanymi:

<div itemscope itemtype =”http://schema.org/Movie”>

  <h1 itemprop=”name”>Jestem Bogiem</h1>

  Reżyseria: <span itemprop=”director”>Leszek Dawid</span>

  <span itemprop=”genre”>Biograficzny</span>

  <a href=”http://www.youtube.com/watch?v=Z_d6vFcg2vA” itemprop=”trailer”>Trailer</a>

</div>

A tak wygląda w wyszukiwarce Google:

Treści które obecnie mogą mieć opisy rozszerzone w Google:

  • Opinie
  • Ludzie
  • Produkty
  • Firmy i organizacje
  • Przepisy
  • Zdarzenia
  • Muzyka

Przetestuj!

Po wprowadzeniu mikrodanych na stronę koniecznie należy ja przetestować w narzędziu do testowania danych strukturalnych - http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets

 

Szczegółowe informacje dotyczące tego jak wdrożyć mikrodane oraz jak wyglądają znaczniki dla każdego z podanych wyżej typów obiektów znaleźć można na stronie http://schema.org/.

A więc, pomagają czy szkodzą?

Zdecydowanie pomagają! Wiele testów pokazało, że opisy rozszerzone potrafią poprawić CTR nawet o 20-30%! Użytkownik trafiający na naszą stronę przez wynik rozszerzony wie czego może się spodziewać na stronie, co skutkuje obniżeniem współczynnika odrzuceń (źródło infografika blog.seomoz.org).

 

Google+

Archiwum

Październik 2014(2)

Wrzesień 2014(2)

Sierpień 2014(1)

Czerwiec 2014(2)

Kwiecień 2014(3)

Luty 2014(1)

Styczeń 2014(2)

Grudzień 2013(2)

Wrzesień 2013(1)

Lipiec 2013(1)

Czerwiec 2013(1)

Kwiecień 2013(2)

Marzec 2013(1)

Luty 2013(1)

Styczeń 2013(2)

Grudzień 2012(2)

Listopad 2012(3)

Co myślisz o naszej stronie? Czy znalazłeś/aś wszystkie istotne dla Ciebie informacje? Czekamy na Twoją opinię: