Relacja ze szkolenia Google AdWords PRO

17.04.2014

Jednym ze szkoleń, na którym pojawiliśmy się w ramach Search Marketing Week, organizowanego przez MaxROY.com, było Google AdWords PRO. Biorąc pod uwagę plan wykładów, zakres tematyczny i renomę prowadzących, można było się spodziewać solidnej dawki wiedzy, której wykorzystanie w praktyce zdecydowanie przysłuży się prowadzonym przez nas kampaniom. Jak jednak było w praktyce?

Google AdWords PRO - szkolenie

Jednym z najciekawszych poruszanych przez prowadzących tematów była optymalna struktura kampanii. Choć w oficjalnych materiałach Google’a ten temat jest dość dogłębnie poruszany, praktyka w prowadzeniu działań w AdWords przynosi jednak bardziej skuteczne metody – oprócz zwykłego podziału ze względu na zakres tematyczny, warto podzielić kampanie na dwie: pierwszą zawierającą jedynie słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym i to na niej skupiać swoją uwagę, by uzyskać 100% udziału w wyświetleniach oraz drugą, w której znajdują się słowa na innych typach dopasowania. Jej zadaniem jest zbieranie statystyk najczęściej wyszukiwanych haseł, gdyż jak wiemy kreatywność użytkowników nie zna granic i nawet najlepszy specjalista nie będzie w stanie przewidzieć wszystkich wariacji danego słowa kluczowego.

Inną ciekawą kwestią poruszoną na szkoleniu były reklamy w Gmail. Z jednej strony jest to potężne narzędzie marketingowe, gdzie możliwe jest kierowanie reklam na bardzo wąskie grono odbiorców; jednak z drugiej strony, sposób pozyskiwania tych danych może przerażać, gdyż robot „czyta” nasze maile w całości, dzięki czemu oprócz klasycznego kierowania na słowa kluczowe czy dane demograficzne, możliwe jest dotarcie do konkretnej grupy zawodowej. Wniosek nasuwa się sam – Google czyta całe maile, w tym stopki.

Jednak najciekawszą możliwością, zdecydowanie wykraczającą poza standardowe myślenie o Google AdWords jest kierowanie reklam nie do swojej witryny. W tym momencie wiele osób zastawia się – po co mam płacić za sprowadzenie ruchu na inną witrynę? Oczywiście nie będzie to przypadkowa witryna, ale w pełni zaplanowane działanie. Załóżmy, że oferujemy bardzo niszowy produkt, który jest skierowany do wąskiego grona odbiorców, a same zapytania wpisywane do wyszukiwarki dotyczą raczej wzrostu świadomości, niż chęci zakupu. W takiej sytuacji warto przeprowadzić badanie – jaką witrynę mogą odwiedzić moi potencjalni klienci? Jeśli uda nam się znaleźć taką stronę internetową, możemy zaproponować jej właścicielowi umieszczenie artykułu sponsorowanego, a następnie kierowanie tam naszych reklam. Jeśli potencjalny tekst nie jest nachalny możemy wykorzystać renomę danego blogera/serwisu internetowego w tzw. „efekcie blasku odbitego”, czyli zbudowaniu w użytkowniku świadomości, że jeśli opiniotwórczy portal zachwala dany produkt, to musi on być naprawdę dobry.

Podsumowując, uczestnictwo w szkoleniu Google AdWords PRO z pewnością było wartościowym doświadczeniem. Biorąc pod uwagę kompleksowość przedstawianych zagadnień i sposób ich przedstawienia przez prowadzących, zebrana wiedza okazała się łatwa do przyswojenia i skłania do własnych przemyśleń i refleksji.

Kolejny cykl szkoleń odbędzie się już niebawem w Krakowie. Więcej szczegółów znajdziecie tutaj: http://searchmarketingweek.com/szkolenie-google-adwords/

A tutaj otrzymany certyfikat – zajmie on honorowe miejsce na półce :)

20140418_143441

Autor: Jakub Rzepka, Specjalista PPC

Google+

Archiwum

Październik 2014(2)

Wrzesień 2014(2)

Sierpień 2014(1)

Czerwiec 2014(2)

Kwiecień 2014(3)

Luty 2014(1)

Styczeń 2014(2)

Grudzień 2013(2)

Wrzesień 2013(1)

Lipiec 2013(1)

Czerwiec 2013(1)

Kwiecień 2013(2)

Marzec 2013(1)

Luty 2013(1)

Styczeń 2013(2)

Grudzień 2012(2)

Listopad 2012(3)

Co myślisz o naszej stronie? Czy znalazłeś/aś wszystkie istotne dla Ciebie informacje? Czekamy na Twoją opinię: