Panele informacyjne – szybka analiza danych

25.03.2013

Analizowanie statystyk naszej witryny jest niezbędnym elementem każdej kampanii SEM. Panele informacyjne dostępne w Google Analytics pozwalają nam na filtrowanie danych, analizowanie ich, a także na regularne otrzymywanie danych na naszą skrzynkę email. Oto poradnik krok po kroku jak utworzyć swój własny panel informacyjny, jak skonfigurować Analytics aby wysyłał nam raporty dotyczące tego panelu na naszą skrzynkę email, podzielę się również kilkoma pomysłami na panele informacyjne.


Tworzymy panel informacyjny

Menu w Google AnalyticsAby utworzyć panel informacyjny logujemy się do Google Analytics i w lewym menu nad „Raportami Standardowymi” w sekcji „Moje Rzeczy” klikamy na Panele informacyjne, a następnie – „ + Nowy panel informacyjny”.

W okienku tworzenia panelu będziemy mieli możliwość nadania tytułu oraz określenia czy panel ma być zupełnie pusty czy może ma mieć już w sobie podstawowe dane. Użytkownikom którzy pierwszy raz tworzą panele informacyjne proponuje skorzystanie z opcji „Początkowy panel informacyjny”.

Po wybraniu jednej lub drugiej opcji nasz panel zostaje utworzony – od tej pory będzie on dostępny w menu z lewej strony.

Skoro już utworzyliśmy panel informacyjny to przyszedł czas na dostosowanie go. Możemy to robić w dwóch aspektach – pierwszy to dostosowanie wyglądu panelu (opcje układu), drugi to wstawianie interesujących nas danych.
Układ panelu dostosować możemy na 6 różnych sposobów – polecam jednak zmieniać układ dopiero jak wybrane mamy dane do panelu.

Utworzony panel informacyjny:

Google Analytics Panel Informacyjny

Dodajemy dane do panelu

Do panelu możemy dodać dane prezentowane na 6 różnych opcji: dane, wykres kołowy, oś czasu, tabela, geomap, słupek. Niezależnie od wybranej opcji prezentacji możemy dane filtrować oraz zalinkować nagłówek widgetu prezentującego dane.
Aby dodać dane do naszego panelu wybieramy „+ Dodaj widżet” – w wyskakującym okienku wybieramy sposób prezentacji oraz dane, rozmiary, a także wspomniane wcześniej filtry i linki.

Oczywiście do panelu możemy dodać nieograniczoną liczbę widżetów, możemy nawet dodawać te same widżety kilka razy. Do panelu informacyjnego dodajemy dane które nas interesują i … gotowe! Od teraz wystarczy jedno kliknięcie po zalogowaniu się do Analytics aby zobaczyć utworzony przez nas panel informacyjny.

Dodawanie nowego widżetu do Panelu Informacyjnego Google Analytics

Harmonogram i udostępnianie

Utworzony panel informacyjny (a właściwie dane z niego w formie PDF) możemy otrzymywać regularnie na naszą skrzynkę email. Aby ustawić harmonogram wysyłania maili wchodzimy w nasz panel informacyjny, klikamy przycisk „E-mail” – uzupełniamy podstawowe dane czyli nasz email, temat, częstotliwość wysyłania maili i obowiązkowo wpisujemy treść wiadomości. Od teraz pdf z panelem informacyjnym będzie do nas przychodził wedle ustalonej częstotliwości.

Harmonogram i udostępnianie Google Analytics

Istnieje również możliwość udostępniania konfiguracji panelu (nie danych które tam znajdziemy, lecz szkieletu). Po kliknięciu w przycisk Udostępniaj dostaniemy link na który wystarczy wejść np. po zmianie konta Analytics na inne – w ten sposób możemy przenosić panele informacyjne między kontami.


Pomysły na wykorzystanie paneli informacyjnych:

  • Panel informacyjny z ruchem z wyników organicznych – regularne raporty dotyczące ruchu organicznego pozwolą nam na dokładne przeanalizowanie tego czy pozycjonowanie naszej strony idzie w dobrym kierunku, a także czy wybraliśmy odpowiednie frazy do pozycjonowania,
  • Panel informacyjny z ruchem z komórek – jeżeli posiadamy starą stronę internetową z której bardzo ciężko korzysta się na telefonach komórkowych to warto obserwować jak duży procent użytkowników korzysta z telefonów – na bieżąco będziemy informowani czy warto już zmienić stronę internetową na nowszą,
  • Panel informacyjny w którym mamy wszystkie dane dotyczące ruchu z miasta w którym prowadzimy biznes. Taki panel będzie szczególnie pomocny osobom prowadzącym biznes lokalny: salon fryzjerski, gabinet dentystyczny itp.

  • Na koniec

    Jeżeli szukasz więcej informacji na temat paneli informacyjnych to zajrzyj do oficjalnych materiałów na stronie Google Analytics lub zapoznaj się z kursem Google Analytics Mariusza Gąsiewskiego. Warto również zapoznać się z niedawno opublikowaną Google Analytics Solutions Gallery na której znalazło się wiele dobrze opracowanych paneli informacyjnych.

    Google+

Archiwum

Październik 2014(2)

Wrzesień 2014(2)

Sierpień 2014(1)

Czerwiec 2014(2)

Kwiecień 2014(3)

Luty 2014(1)

Styczeń 2014(2)

Grudzień 2013(2)

Wrzesień 2013(1)

Lipiec 2013(1)

Czerwiec 2013(1)

Kwiecień 2013(2)

Marzec 2013(1)

Luty 2013(1)

Styczeń 2013(2)

Grudzień 2012(2)

Listopad 2012(3)

Co myślisz o naszej stronie? Czy znalazłeś/aś wszystkie istotne dla Ciebie informacje? Czekamy na Twoją opinię: