Marketing internetowy, czyli jak zwiększyć świadomość marki w Sieci?

02.01.2013

Żyjemy w dobie Internetu i większość działań prowadzonych w realnym świecie ma swoje odzwierciedlenie w wirtualnym wydaniu, również marketing. Marketing internetowy to nic innego jak wykorzystywanie Internetu w celach reklamowych. Działania związane ze sprzedażą, pozyskiwaniem klientów i ich obsługą, a także budowanie wizerunku, promocja oraz rozprzestrzenianie się informacji w znacznie szybszym tempie, to wszystko składa się na e-marketing. Głównym celem takich działań jest uzyskanie maksymalnego efektu sprzedażowego produktów i usług oferowanych za pomocą stron internetowych. Ze względu na niską barierę wejścia na rynek internetowy, konkurencja jest ogromna i zwyciężają tylko ci, którzy potrafią skutecznie korzystać z możliwości e-marketingu.

 

Jak skutecznie korzystać z e-marketingu?

Istnieje cała gama narzędzi zwiększających skuteczność prowadzonych działań marketingowych w Internecie:

 

  • Dobra strona www

Pierwszym i bardzo ważnym elementem marketingu internetowego jest sama strona www. Jeśli będzie prezentować ofertę firmy w sposób mało przejrzysty i nieciekawy, żadne nawet najlepsze działania promocyjne nie pomogą. Klient odwiedzając witrynę musi od razu widzieć, że ma do czynienia z profesjonalistą, a oferowane produkty i usługi są warte swej ceny. Inaczej bez wahania zwróci się do konkurencji.

 

  • Pozycjonowanie strony www

pozycjonowanie stronKolejnym krokiem w zwiększeniu skuteczności działań marketingowych w Sieci jest dobre pozycjonowanie strony www. To działanie ma doprowadzić do stanu, w którym pod określonymi słowami kluczowymi, link do strony będzie znajdował się na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Jest to szczególnie ważne, gdyż użytkownicy korzystający z wyszukiwarek bardzo rzadko sięgają dalej niż 2 strona wyników. Ważnym elementem pozycjonowania jest optymalizacja, czyli wszystkie działania mające na celu przystosowanie treści i kodu strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek.

  • Marketing w wyszukiwarkach

Google AdWords jest najpopularniejszym systemem płatnej reklamy w wyszukiwarkach. Umożliwia wyświetlenie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google, a także na witrynach partnerskich. Reklama trafia do danej osoby w momencie, gdy ta poszukuje produktów związanych z naszą działalnością. Wykorzystując ten system e-marketingu, możemy dokładnie określić i zaplanować budżet, jaki zostanie poświęcony na reklamę, a także zweryfikować, jakie elementy promocji się sprawdzają, a jakie nie.

 

  • E-mail marketing

Do podstawowych zadań tego narzędzia należy komunikacja z klientami oraz zachęcanie potencjalnych klientów do skorzystania z oferty proponowanej przez firmę. Jest to stosunkowo niedroga i skuteczne forma promocji. Jednak należy unikać negatywnych aspektów e-mail marketingu, czyli wysyłania niechcianych wiadomości (SPAM). Dlatego skuteczny mailing powinien być zawsze starannie przygotowany. W przeciwnym razie zamiast lojalności klienta uzyskamy jego irytację i zakwalifikowanie naszej firmy do grona narzucających się i nieszanujących prywatności innych osób.

 

  • Social media

facebook i social mediaMówiąc o e-marketingu nie można zapomnieć o mediach społecznościowych. W dzisiejszych czasach bezpośrednia komunikacja z potencjalnymi klientami jest kluczem do sukcesu. Musimy być tam, gdzie są nasi klienci. Na forach, blogach oraz najpopularniejszym portalu społecznościowym – Facebooku. Organizowanie konkursów, wydarzeń, zamieszczanie aktualności ciekawostek związanych z marką, opinii o produktach i stała interakcja z klientami powoduje zwiększenie konwersji sprzedaży oraz wpływa na pozytywny wizerunek firmy. Oczywiście to nie wszystkie narzędzia marketingu internetowego, ale jedne z najbardziej skutecznych. Chcąc zaistnieć w Sieci, warto zainwestować w powyższe działania oraz inne narzędzia e-marketingu. W dobie Internetu taka promocja jest skuteczna i może przynieść sukces każdej firmie.

Google+

Archiwum

Październik 2014(2)

Wrzesień 2014(2)

Sierpień 2014(1)

Czerwiec 2014(2)

Kwiecień 2014(3)

Luty 2014(1)

Styczeń 2014(2)

Grudzień 2013(2)

Wrzesień 2013(1)

Lipiec 2013(1)

Czerwiec 2013(1)

Kwiecień 2013(2)

Marzec 2013(1)

Luty 2013(1)

Styczeń 2013(2)

Grudzień 2012(2)

Listopad 2012(3)

Co myślisz o naszej stronie? Czy znalazłeś/aś wszystkie istotne dla Ciebie informacje? Czekamy na Twoją opinię: