Filtr od Google – co dalej?

19.09.2013

W ostatnim czasie na niespotykaną dotąd skalę webmasterzy otrzymują ze strony Google powiadomienia o ręcznych działaniach na ich witrynie tzn. o nałożeniu filtra na witrynę. Mówiąc krótko: pozycjonowana strona znacząco i gwałtownie spada w organicznych wynikach wyszukiwania Google, dlaczego?
Zapraszamy do czytania – dowiedz się co spotkało Twoją witrynę i jak Seokraci mogą pomóc Ci w odzyskaniu utraconych pozycji i potencjalnych klientów.

 

Dlaczego Google nie lubi mojej strony?

Google może mieć zastrzeżenia do jakości strony, zamieszczonych na niej treści, jednak obecnie pracownicy najpopularniejszej wyszukiwarki  gorliwie tropią nienaturalne linki prowadzące do naszej strony. Niestety, w dobie najnowszych wytycznych granica między linkiem naturalnym a sztucznym stała się wyjątkowo mglista. Doszło do tego, że link pozyskany naturalnie (np. klient zadowolony z usług danego sklepu internetowego zamieszcza do niego link), może w niektórych przypadkach zostać uznany za link sztuczny.

Strona otrzymała filtr, spadł ruch na stronie, nie mamy zamówień… co teraz? To jeszcze nie koniec świata, pora na konstruktywną analizę i naprawienie sytuacji, a strona wróci na topowe pozycję, a po przejściu filtra jej pozycja będzie jeszcze pewniejsza. Seokraci, jako certyfikowani specjaliści mogą pomóc w takiej sytuacji.

 

Co to jest filtr?

Filtr to ręczne lub algorytmiczne obniżenie pozycji strony w wyszukiwarce Google. W tym wpisie skupimy się na filtrach nakładanych ręcznie. Filtru nie należy mylić z banem, który usuwa całą domenę z indeksu Google.

Wyróżniamy:

- filtr częściowy

- filtr na całą witrynę

Na szczęście drugi przypadek zdarza się wyjątkowo rzadko. Filtr częściowy występuje kiedy pozycja strony została obniżona jedynie na wybrane frazy, których dotyczyły nienaturalne linki. Np. strona cukierni wypadła z pierwszej dziesiątki wyników na zapytanie „kremówki papieskie”, natomiast przy innych frazach nie odnotowano gwałtownych zmian.

 

Proces naprawy

Dla osoby dbającej o pozycję strony w wyszukiwarce powiadomienie o nałożeniu filtra daje do zrozumienia, że pora przeanalizować dotychczasowe linki, usunąć te podejrzane i zgłosić stronę do ponownego rozpatrzenia przez pracowników Google. Jeśli Google dalej nie będzie przekonane co do jakości linków prowadzących do naszej strony z pewnością udostępni nam przykłady linków, za które zostaliśmy ukarani, aby naprowadzić nas na właściwe tory. Poza tym, istnieje wiele użytecznych narzędzi dla pozycjonerów, które pomagają precyzyjnie ustalić co jest nie tak. Jeśli linkowanie było prowadzone w wyważony sposób, a filtr jest jedynie wypadkiem przy pracy w dobie dynamicznych zmian i bądź co bądź agresywnych działań ze strony Google , sytuację na pewno da się wyprostować. Solidne firmy zajmujące się SEO nie od dziś są przyzwyczajone do spirali zmian i już na pewno zdążyły zbadać sytuację i wdrożyć procedurę „wychodzenia z filtra” .

 

Ale ja nic nie zrobiłem!

Moja strona nie jest od roku pozycjonowana, dzięki naturalnym procesom utrzymuje wysokie pozycje na niszowe frazy i nagle… powiadomienie o ręcznym nałożeniu filtra za nienaturalne linki – jak to możliwe? Po pierwsze, obecna „kampania filtrowa” Google polega na nakładaniu filtrów za linki sprzed długiego okresu czasu – jeśli coś zostało „zepsute” nawet rok temu, może mieć konsekwencję dziś. Po drugie, w branży ostatnio obserwuje się (nieliczne, ale jednak!) próby obniżenia pozycji ze strony konkurencji. Dlatego ostatnie działania Google są kontrowersyjne i szeroko komentowane – raz jako nieunikniony pokaz siły, aby raz na zawsze uporać się ze stronami promowanymi metodami o wątpliwej jakości, innym razem jako nakręcanie spirali konkurowania o pozycję poprzez szkodzenie konkurencji. Niezależnie od tych dyskusji – należy dostosować się do sytuacji i czujnie dbać o strony, na których prowadzimy działania SEO.

 

Pozbądź się filtra z Seokratami. Pomożemy!

Wykorzystując doświadczenie i najnowsze dane pochodzące z własnych „przygód z filtrami” opracowaliśmy już skuteczne metody pozbywania się filtrów i przywracania witryn naszych klientów na pozycję sprzed ostatniej „rewolucji” Google. Jeśli masz problem z filtrem – skontaktuj się z nami!
Pomożemy, doradzimy i nie zostawimy Cię w potrzebie.
Konsultacje z nami są bezpłatne, przeprowadzimy dla Ciebie wstępną analizę tego co się stało i zaplanujemy strategię naprawczą, wystarczy skorzystać z poniższego formularza a na pewno nie zostaniesz z problemem sam!

 




 

Google+

Archiwum

Październik 2014(2)

Wrzesień 2014(2)

Sierpień 2014(1)

Czerwiec 2014(2)

Kwiecień 2014(3)

Luty 2014(1)

Styczeń 2014(2)

Grudzień 2013(2)

Wrzesień 2013(1)

Lipiec 2013(1)

Czerwiec 2013(1)

Kwiecień 2013(2)

Marzec 2013(1)

Luty 2013(1)

Styczeń 2013(2)

Grudzień 2012(2)

Listopad 2012(3)

Co myślisz o naszej stronie? Czy znalazłeś/aś wszystkie istotne dla Ciebie informacje? Czekamy na Twoją opinię: