Co przyniesie 2013 rok ?

21.12.2012

Wielkimi krokami zbliża się koniec roku. Dla każdego kto zajmuje się pozycjonowaniem był to ciekawy rok. W 2012 przez SERPy Google przetoczyło się prawie całe ZOO update’ów – dla jednych były to wzrosty dla innych spadki. Jedno jest pewne, rok ten nie należał do nudnych. Co przyniesie rok 2013 tego nie wie nikt, jednak na podstawie tego co działo się w 2012 roku zidentyfikowałem jedno działanie które będzie kluczem – zarówno do sukcesu jak i ewentualnego zabezpieczenia przed porażką. Co to za działanie? Dywersyfikacja.

 

Rzecz w pozycjonowaniu bardzo oczywista jednak faktycznie rzadko stosowana. Mimo ciągłego powtarzania na różnych blogach i forach o tym by różnicować działania związane z pozycjonowaniem większość wciąż idzie utartym schematem. Dywersyfikację musimy rozpatrywać w wielu aspektach, oto kilka z nich.

 

  • Dywersyfikacja linków – linki  występują nie tylko w postaci zwykłych łącz wplecionych w tekst czy poprowadzonych z menu bocznego. Linków które możemy poprowadzić ze strony jest aż 9 różnych typów (tak jest tyle!) i korzystnie wyłącznie z łącza <a href=””>anchor</a> aż woła o pomstę do nieba.

  • Dywersyfikacja anchor tekstów – pozycjonowanie to nie tylko zdobywanie linków z anchor tekstem na słowa kluczowe które nas interesują. To także zdobywanie zaufania dla domeny i umiejętność prowadzenia swoich działań tak aby jak najbardziej przypominały linkowanie naturalne. Ogromną listę pomysłów na anchory generyczne można znaleźć w sieci, nie unikajmy też linkowania na nazwę domeny czy nazwę firmy.

  • Dywersyfikacja szybkości zdobywania linków – w wielu artykułach można znaleźć informacje o tym jakoby linkowanie ze stałym, jednakowym natężeniem było rzeczą optymalną. Czy jednak wygląda to naturalnie? Czy każdego dnia dokładnie taka sama liczba ludzi zamieszcza łącza na swoich blogach/forach/portalach? Nasuwa się tylko jedna odpowiedź.

  • Dywersyfikacja skryptów zapleczowych – najczęściej jest ona podyktowana posiadanymi narzędziami. Dodawarki wciąż nie obsługują na tyle dużo skryptów by można było dowolnie wielkie zaplecze odpowiednio zróżnicować. Praca na zróżnicowanym zapleczu jest dużo cięższa i wiąże się z odpowiednio większym wymaganym nakładem czasu, jednak wartość zróżnicowanego zaplecza jest nie do przecenienia.

  • Dywersyfikacja narzędzi – jeżeli posiadasz już skuteczną ilość narzędzi nie przestawaj oglądać się za kolejnymi. Jeżeli posiadasz takie które już raczej „wyszły z mody” zastanów się czy nie warto do nich powrócić.  Warto zastanowić się nad tym czy konkretnych narzędzi nie można użyć gdzieś indziej (podlinkowanie nie samego klienta a zaplecz, wpisów w katalogach czy preclach etc).

 

Dywersyfikacja działań pozycjonerskich niesie za sobą jednak 2 zasadnicze problemy – pierwszy to wysokie koszty, a drugi to problemy z pilnowaniem wszystkich tych działań i przypisanie efektów prac konkretnym działaniom. Mimo wszystko warto skupić się na tym, tak aby móc jak najszybciej eliminować działania nieskuteczne i szukać nowych które jeszcze bardziej rozszerzą nasz wachlarz możliwości.

Google+

Archiwum

Październik 2014(2)

Wrzesień 2014(2)

Sierpień 2014(1)

Czerwiec 2014(2)

Kwiecień 2014(3)

Luty 2014(1)

Styczeń 2014(2)

Grudzień 2013(2)

Wrzesień 2013(1)

Lipiec 2013(1)

Czerwiec 2013(1)

Kwiecień 2013(2)

Marzec 2013(1)

Luty 2013(1)

Styczeń 2013(2)

Grudzień 2012(2)

Listopad 2012(3)

Co myślisz o naszej stronie? Czy znalazłeś/aś wszystkie istotne dla Ciebie informacje? Czekamy na Twoją opinię: