Akademia Google Partners – wrażenia

02.10.2014

Szkolenie podstawowe –  Google Analytics z Certyfikacją

W ramach cyklu jesiennych szkoleń organizowanych przez Akademię Google Partners żeńska część Działu Realizacji Promotraffic wzięła udział w szkoleniu Produktowym Google Analytics z Certyfikacją. Szkolenie zakładało przedstawienie najważniejszych funkcjonalności i raportów Google Analytics, a także zaprezentować sposób instalacji i konfiguracji konta Google Analytics. Jakie najciekawsze informacje wyniosłyśmy z dnia z Analyticsem?

Google Partners

Na początku swojej prezentacji Maciej Lewiński wprowadził słuchaczy w temat analityki internetowej zadając podstawowe pytania dotyczące celów tworzenia stron internetowych, które przekładają się na cele jakie powinno mieć dla firmy używanie Google Analyticsa. Przedstawił 7 zasad dotyczących analityki internetowej, którymi powinien kierować się marketingowiec działający w sieci:

  1. Wiąż analitykę z biznesem – ze zgromadzonych danych wyciągaj wnioski i na tej podstawie wprowadzaj zmiany na stronie
  2. Upowszechniaj wiedzę o analityce
  3. Dobieraj raporty do organizacji
  4. Twórz cele i wskaźniki sukcesu
  5. Mierz i analizuj konwersję
  6. Segmentacja danych
  7. Integruj dane online i offline.

W dalszej części pojawiło się bardzo dużo przydatnych informacji z podstaw, a także prawidłowe definicje pojęć, którymi posługujemy się na co dzień. Dowiedziałyśmy się o rodzajach kodów, w jaki sposób je instalować. Maciej Lewiński opowiedział też o rodzajach ciasteczek, w tym w szczególności o rodzajach ciasteczek Google Analyticsa. Bardzo ciekawe okazały się też case study i liczne zadawane w kierunku słuchaczy pytania dotyczące sposobu naliczania podstawowych danych: ilości użytkowników, czasu spędzonego na stronie, współczynnika odrzuceń. Pokazano też w jaki sposób można zlikwidować z danych roboty, które mocno zniekształcają obraz tego co dzieje się na stronie, jeżeli ich wejścia nie zostaną odfiltrowane. Maciej Lewiński zaprezentował również kilka narzędzi, które pomagają w codziennej pracy analityka internetowego, m.in. Table Booster – mapy ciepła danych, Supermetrics – pobieranie wybranych przez nas danych z Analyticsa, GA checker – sprawdzanie podpięć kodu Google Analyticsa. Cała prezentacja, mimo że przedłużona, była bardzo ciekawa, zmuszała uczestników do myślenia i czynnego udziału i w przystępny sposób przekazywała informacje.

W drugiej części szkolenia Lech Krupa opowiedział jak połączyć konta Google Analytics i Google Adwords, żeby jak najbardziej efektywnie wyciągać dane o kampaniach płatnych. Zapoznał uczestników z procesem autotagowania i tagowania ręcznego, przestawiając narzędzie URL builder. Pokazał też co w jakim stopniu ma wpływ na konwersję – okazało się, że największe znaczenie ma motywacja użytkownika z konkretną potrzebą, w dalszej kolejności klarowność oferty sprzedażowej, dodatkowa motywacja do zakupu. Nie wolno zapominać o ogromnym znaczeniu elementów odrzucających i hamujących – mogą one wpłynąć na decyzje nawet najbardziej zmotywowanych potencjalnych klientów. Przedstawione zostały również ścieżki do celu w e-commerce i fazy dokonywania zakupu. Niestety, część prezentacji było po prostu powieleniem informacji przekazanych przez Macieja Lewińskiego, była też mniej angażująca, a szkoda, bo informacje w niej przekazane również stanowią ogromną część wiedzy, którą powinien posiadać dobry analityk internetowy.

Szkolenie zaawansowane –  Google Analytics z Certyfikacją

Spotkanie prowadzili, podobnie jak pierwszego dnia, certyfikowani trenerzy Maciej Lewiński oraz Leszek Krupa. Dziewięciogodzinne szkolenie obfitowało w dużą ilość wiedzy popartej praktycznymi przykładami i case’ami, a chętni mogli spróbować swych sił i przystąpić do egzaminu certyfikacyjnego Google Analytics.

Na szkoleniu dowiedzieliśmy się, co warto mierzyć za pomocą Google Analytics, dlaczego te dane są tak przydatne i jak interpretować zaawansowane raporty. Trenerzy opowiedzieli jakie są możliwości zastosowania wirtualnych odsłon, a w jakim przypadku warto używać śledzenia zdarzeń. Istotnym elementem szkolenia były informacje, jak modyfikować kod śledzący, aby dane w zawarte w raportach były jeszcze bardziej miarodajne (głównie współczynnik odrzuceń czy czas spędzony na stronie).

Dowiedzieliśmy się także, jak przeprowadzać eksperymenty w Google Analytics i jakie elementy stron mogą być poddawane testom, a także w jaki sposób korzystać ze ścieżek wielokanałowych czy atrybucji konwersji.

Szkolenie zawierało masę przydatnych dla marketingowców informacji. Większość zagadnień omawiana była na realnych przykładach. Maciej Lewiński chętnie dzielił się swoim doświadczeniem bazując na swoich dotychczasowych doświadczeniach z klientami. Oczywiście nie zabrakło dużej dawki dobrego humoru Macieja Lewińskiego :)

Wszyscy zainteresowani zdobyciem certyfikatu Google Analytics w ostatniej części szkolenia przystąpili do egzaminu. Warto było poświęcić około 1,5 godziny i wziąć w nim udział, ponieważ standardowo egzamin jest płatny. Dzięki kuponom Leszka Krupy i Macieja Lewińskiego można było przystąpić do niego bez wnoszenia opłat.

Było to jedno z kilku szkoleń organizowanych w ramach Akademii Google Partners. Przed nami kolejne, m.in. szkolenie zaawansowane z sieci reklamowej. Czekamy z niecierpliwością, na pewno nas tam nie zabraknie!  :)

Autorki: Sylwia Bromek (Account Executive), Julianna Cezar (Account Executive)

Google+

Archiwum

Październik 2014(2)

Wrzesień 2014(2)

Sierpień 2014(1)

Czerwiec 2014(2)

Kwiecień 2014(3)

Luty 2014(1)

Styczeń 2014(2)

Grudzień 2013(2)

Wrzesień 2013(1)

Lipiec 2013(1)

Czerwiec 2013(1)

Kwiecień 2013(2)

Marzec 2013(1)

Luty 2013(1)

Styczeń 2013(2)

Grudzień 2012(2)

Listopad 2012(3)

Co myślisz o naszej stronie? Czy znalazłeś/aś wszystkie istotne dla Ciebie informacje? Czekamy na Twoją opinię: